2014. december 31., szerda

MAKOVICS JÁNOS : KÉRDÉSEK


Makovics János : Kérdések

 

Eljött hát az új év, de minden a régi :

bennem nem változott semmi, vagyok

ki voltam s maradok, múltam nem

szépítgetem, s nem tervezgetem, minek,

lemondtam már minden reményről,

megtapasztalva a csalódások körforgásait,

melyek mint évszakok követnek árnyként,

nem kímélve semmit immár, s csak rakódnak

egymásra a terhek, és a vállam már megtört,

egyre nehezebben bírom már viselni sorsom.

Miért is élek még, nem tudom, értelme semmi,

s mért hal meg annyi fiatal, életvidám és élni

akaró ember balesetben, betegségben, úgy

cserélnék velük és adnám életem értük, ha

tehetném, legalább „értelme” lenne létemnek.

Mert egyre távolabb már a világ, belém nőt

majd kinőttem s összement minden mi egykor

oly nagynak tűnt,s a szivárványszínek mind

megfakultak, őszi ködben járok nyári hőségben

is, szívem már elszáradt mint lelkem, befásultam.

Kérdések özönlenek mint az esőcseppek,

választ már nem keresek, minden és mindenki

elhagyott, becsapott, kihasznált, megvetett,

szemembe kedvesek, hátam mögött nevetnek,

nem bízok már senkiben, nincs barát ,rokon,

magam vagyok egy túlzsúfolt szigeten,

nem találva helyem, nem is keresve már,

csak a kérdések maradtak, örökre már.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése