2015. július 27., hétfő

Makovics János : Önzés



Makovics János : Önzés

 

Lehet, önző vagyok, amiért

képes vagyok és nagyon akarok

elhagyni mindenkit, kik „szerettek,”

de génjeimben hordozom régtől

a halált, mely virágzik bennem

mint tavasszal a cseresznyefavirág,

és szépsége magával ragadó mint

az elmúlás utáni mérhetetlen vágy.

Önzés e részemről e halálvágy,

s miért hogy bennem erősebb ez

mint az élni akarás, hogy lesz,

lehet szebb és jobb a holnap,ami

volt csak fájó emlék, és a jövő

tárt karokkal vár s ki tudja mi

lehetne még, ha maradnék…

De nem tudok maradni nyugton,

besózott ,ingerült, feszült és nagyon

dühös vagyok, magamra, magamban,

nem szeretve azt aki vagyok, mert

ki vagyok, nem tudhatom s félek

rossz lesz a vége, mint kártyavár

összedőlhet minden, és a csúcson

kéne abba hagyni, lelépve önként,

még ha fáj is kik ismerve sem ismertek,

és azt gondolták szeretnek, de nem

vagyok jó semmire, senkinek,sehol,

mindig magam, magamban, örökké,

elérhetetlenként, mert üvegfalat

építettem magam köré, mely törhetetlen,

s csak látszólagos minden, és csak egy

igazság van : az elmúlás utáni vágy.

Mert kibírhatatlan az örökös újabb

csalódás azokban kikben bíztam,hittem,

és most már „önző akarok” lenni és azt

tenni ami nekem jó, nem érdekelve

senki, semmi, csak a megsemmisülés .

És az élet megy  majd tovább,nélkülem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése