2016. június 25., szombat

Makovics János : Budapest Pride

Makovics János : Budapest Pride

Idén június 24.-én lesz a hivatalos ünnepi megnyitó a fesztiválnak, mely szokás szerint rengeteg programot kínál. Mottójuk ebben az évben : Velünk teljes.
És ez így igaz, mert ők is a társadalom részei, a lakosság 5 - 10 % a meleg,és nem is gondolnánk hogy ismerőseink közt is mennyi rejtőzködő meleg van, akikről nem is sejtjük... de sokkal több a rejtőzködő, akik házasságban élnek,gyerekük van,de közben....én is ismerek ilyeneket. Szerencsére ma már nem olyan "nagy dolog" ,és bebizonyított dolog az is, hogy a homofóbok jelentős része meleg, csak így palástolja saját "zavarát", erről a szakemberek többet tudnak mondani.
Jómagam  sokáig aktív szereplője voltam a meleg mozgalomnak, - mint bármilyen másnak, ami bármiféle kirekesztő ,elitélő világnézetet, felfogást képviselt, így zsidó és cigány rendezvényeken, tüntetéseken is részt vettem , mert nem az számít ki milyen vallású,. szexuális beállítottságú, hanem hogy milyen EMBER !
Többb lapban, folyóiratban írtam e témáról - Népszabadság, Képes Újság,Magyar Narancs ,stb - és részt vettem az első hazai meleg felvonuláson, és a mai napig büszkén őrzöm a történelmi esemény "kitüzőjét".
Minden bizonnyal lesznek - mint minden rendezvényen - ellentüntetők is, de bízunk benne hogy "emberáldozat" nem lesz.
Békés egymás mellett élés minden tekintetben soha sehol semmikor nem lesz, az emberek különbözőségei miatt, faji,vallási, kultúális,stb,de törekedni kell csak azért is, hogy "élhetőbb" legyen a világunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése