2016. június 14., kedd

Makovics János : Most már


Makovics János : Most már

 

A hajnal csendjét megtörte egy reccsenő ág,

melyre tán kismadárka szállt, énekelve dalát.

De felriadtam holtsápadt betegként, kinézve

nyitott ablakomon, s a hüvös hajnal megrázott

mint valami rémálom, mely tovább él bennem.

Elfáradtam, befásultam kiégtem és hamu lettem.

Most már nagyon végét járja napom, csillagos

egem nem tudom láthatom e még, nem vonzanak

mint egykor, mikor még…tenger, hegyek, erdők

sokasága, városok, falvak, emberáradat szélviharként

mely sodort és vonzva is taszított négy égtáj felé.

Most már nem érdekel se ember se tárgy se eszme,

mind üres , átlátszó mint az ablaküveg, és magam

látva ismeretlen ismerős vagyok , kinek nem kell

már az ismertség sem,csak az „eltünés” végleg.

Most már leteszem mindazt mi voltam, vagyok,

semmi akarok lenni a mindenségben, magam :

könyvem lapjai bezárulnak mint szemhéjaim,

és lassan miként rosszulléteimkor, homályosul

a külvilág, és a végtelen csendesség örvényébe

oszlok bedobott kavicsként, pörögve míg el nem

érem végtelen létem végső értelmét, mindörökké.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése